Nimród apród gyerektábor 2019

Tisztelt Tagság !

Az idei gyerektáborunk Bánkon az Öko-Land tábor helyszínén 19 gyerek és felváltva 16-18 felnőtt részvételével 2019.június 16.-20.-ig került megrendezésre. 16 gyerek ( SCI tag gyerekei, unokái ) részére a Safari Club állta a költségeket, 3 gyerek : Dr. Németh József elnökünk testvérének a fia Istvánka , Kuncz Mónika és leánya Binca ( Dr.Mile Imre feleségének barátnője ) és Gyenge László a Nimród szerkesztőségtől , barátjának Soma nevű fiával , fizetős vendégként vettek részt.

Találkozó, június 16.-án 16 h 30’-kor volt Nógrád faluban, a Nógrád-i vár tövénél. Mindenki pontosan érkezett, és a kölcsönös üdvözlést követően felmentünk a várat megtekinteni. A vár történetét Humer Krisztina olvasta fel , majd gyönyörködtünk a csodálatos panorámában. Ezután a vár parkolójából a Nógrád falu szélétől 1 km-re a Villányi család vadaskertjéhez érkeztünk meg 17 h 30’-re.Felkapaszkodva a terepjáró teherautó és utánfutója platóján elhelyezett padokra , indult következő programunk , a vadaskert és vadetetés megtekintése. Nagy örömünkre, a gyerekek és felnőttek által is soha nem látható mennyiségű , a szélrózsa minden irányából az etetőhelyre igyekvő szarvasokat, muflonokat, vaddisznókat ,dámvadakat , a kertbe nemrégen betelepített nandukkal együtt figyelhettünk meg. Kb.: 200 nagyvad táplálkozott az orrunk előtt. Közben Villányi Péter Úr, a kert tulajdonosa részletes előadását hallgathattuk a kert történetéről, az itt előforduló vadak szokásairól, életformájáról , tartásuknak a körülményeiről. A gyerekek sok kérdésére bőséges feleletet kaptak. A program 19 h 15’-ig tartott, majd mindenki a saját gépkocsijába beülve , elindultunk Bánkra. 19 h 30’-re értünk a táborba, majd mindenki elfoglalta a szállását a két háromszintes kulturált faházban. A tábortűznél volt a gyülekező, ahol a táborvezetés munkáját segítő iker fiú testvérpár a „vadászat kezdete” vadászkürt szignállal jelezte, hogy a táborunk megkezdődött. A bőséges szalonna, kolbász ,paradicsom,hagyma, paprika, kenyér ellátmányt én biztosítottam a tábor összes résztvevőjének. A  vidám sütögetés, beszélgetés, ismerkedés és evészet után a gyerekek játékát és a felnőttek örömét, egy kiadós zápor zavarta meg. Este  22 órakor a gyerekek számára eljött a takarodó ideje.

Június 17. Hétfő

A nap reggeli tornával indult 8 h 00’-kor. A reggeli tornát  az ezt követő két napon is Kuncz Mónika vezette , ahol minden gyerek aprajától a nagyokig, mindenki lelkesen részt vett. 8 h 30’-kor volt a  reggeli a tábor kulturált ebédlőjében. Ezt követően 9 h-kor útra keltek a táborlakók a tábortól 7 km-re levő , az Ipoly Erdő Zrt. által két éve felépített Prónay kilátóhoz. 12 h 30’-re értek a kilátóhoz.

A 26 m.-es kilátóból gyönyörű panoráma tárult elénk, az egész Börzsöny és körbe a Cserhát vonulataival. Ahogy leértünk a kilátóból, el kezdett esni az eső, így megszerveztük a „ mentő „ egységet. Négy apukát , nagyszülőt beültettem a terepjárómba , és visszaindultunk a táborba, ahol csatlakozott hozzánk Hámori Csaba is a terepjárójával. Öt autóval visszamentünk Alsópeténybe. Innen Gyenge Laci, Hámori Csaba és jómagam az akkor már igen csúszós , agyagos meredek úton felmentünk majdnem a kilátóig. Ekkor már szakadt az eső, de sikerült egy fuvarral az összes táborlakót lehoznunk és az öt autóval visszahoznunk mindenkit a táborba.

14 órakor volt az ebéd, zöldség leves , majd gomba pörkölt tarhonyával.

14 h 30’-kor kezdődött a nap fénypontja : Prihoda Judit festőművésznő bemutatója a tábor rendezvény termében. Zenei aláfestéssel . 18 perc alatt az egy méterszer nyolcvan centiméteres rajzlapon egy csodálatos őzbakot alkotott, a gyerekek és felnőttek elkápráztatására. Ezután záporoztak a kérdések, de Judit állta a sarat, mindenkinek válaszolt , szerénységével , kedvességével mély nyomot hagyva a jelenlevőkben.

Közben elállt az eső, kisütött a nap, úgyhogy indulhatott a légpuska és íjlövészeti gyakorlás 16 h-tól a vacsoráig 18 30’- ig.

Vacsora után került sor Hidvégi Béla : „ A vad segélykiáltása „ című filmjének levetítésére, majd a film témáját vitattuk meg .

Majd a szabad foglalkozást követően 22 h-kor takarodó volt a gyerekek számára.

Június 18. Kedd

Csodálatos napsütésre ébredt a tábor, majd 8 h- kor reggeli torna, 8 h 30’-kor reggeli.

10 h-kor gyalog indult a tábor a Bánki tónál levő strandra. Strandolás 12 h 30’ ig, majd ebéd 13 h –kor.

Ebéd után 16h15’-ig légpuska lövészet és íjászat. A táborból gépkocsikkal indultunk Romhány-Kétbodony- Szente község határában levő „ Maszlik „ családi gazdaságba, ahol a tehenészet munkáját ismerhették meg a gyerekek. A fejőházban a fejőfolyosóba minden gyerek lemehetett, majd a borjakat néztük meg, itt mindenki megsimogathatta a napos és kicsit idősebb borjakat is.

Ezután a túró és sajt készítésről hallhattunk előadást, sajt kóstolóval egybekötve. 18 h-kor indultunk vissza a táborba.

18 h 30’-kor vacsora , finom pizzát kaptunk mindannyian. Vacsora után sötétedésig gyakorlás a másnapi versenyekre, majd 21 h-kor megnéztük Takács Viktor szarvasbőgésről készült filmjét. 22 h –kor takarodó volt a gyerekek részére.

Június 19. Szerda

8 h-kor reggeli torna, majd reggeli 8h 30’-től 9 h – ig.

9 h 30’-kor indultak a versenyek. A légpuska lövészet versenynél két korosztályra osztottam a gyerekeket. Az alábbiak szerint a verseny helyezettjei:

10 év alattiak :

I.hely : CSONTOS Vince 12 pont

II.hely : CSABAI Gergő     10 pont kétszeres szétlövés döntötte el a II. és a III.helyezést   9 pont

III. hely : KARÁDI Áron       10 pont                                                                                                               8 pont

IV.hely : BENEDEK Balázs    9 pont

VI.hely : KARÁDI Áron : 16 pont

LEPKEVADÁSZ Verseny :

I.hely : KUNCZ Bianca 10 lepke

1. hely : KOLLMANN Péter és KOLLMANN Dániel , mindketten 5-5 lepkét fogtak.

A lepkevadászat és az értékelés után a lepkéket szabadon engedték a gyerekek.

A versenyek értékelése után következett az ünnepélyes díjátadó, ahol a nyertesek megkapták az értékes ajándékokat, a clubunk által felajánlott serlegeket, sapkákat, sálakat, sportszereket, és Gyenge László által felajánlott értékes ajándékokat.

A szuper kupa I.helyezettje GEIGER Márton egy gyönyörű csontmarkolatú vadászkést nyert , szintén Gyenge Laci barátunk felajánlásaként. A jó eredmények annak is köszönhetőek, hogy a 3 nap alatt 2.500 db. légpuska lőszert ellőttek a gyerekek.

Idén először megalapítottam az un. „SZIMPÁTIA ’ díjat. Az eltelt napok alatt figyelve a gyerekek egymással szembeni viselkedését,

a közkedveltséget, valamint a tettre készséget, úgy döntöttem, hogy ezt a díjat idén KARÁDI Áron kapta.

13 h-kor ebéd, majd 14 h-ra az Ipolyerdő Zrt. Bánk-i vadászházát kerestük fel. Az ebédlőben meghallgattuk CZANK Gábor erdészet-

vezető tájékoztatóját a Nyugat-Cserháti erdészet tevékenységéről , az erdészeti munkákról, és a vadgazdálkodásról. Több, a gyerekek részéről feltett kérdésekre kielégítő és közérthető válaszokat kaptunk.

A programot követően, a vadászházzal szembeni  focipályán felállítottuk a kiskapukat, és elkezdődött  5-5 fővel  az egymással szembeni rangadó. A félidő 4:0 eredménnyel zárult . Szünetet követően, még pár percig tarthatott azonban a mérkőzés, mert eleredt, majd szakadni kezdett az eső, így visszamentünk a táborba. Sajnos órákon keresztül ömlött az eső, ami több táborozó család végleges távozásával járt. Ezzel ,sajnos a tábor ünnepélyes zárása is meghiúsult.

Összegzés :

A gyerekek kifogástalanul viselkedtek a tábor teljes időtartama alatt. A régi barátságok új barátságokkal egészültek ki. Sokat láttak és tapasztaltak, de a legfontosabb, hogy jól érezték magukat. Megköszönöm a szülők, nagyszülők és a kísérők segítségét, a jó tanácsokat , és mindenkinek a pozitív hozzá állását. Már most gondolkozom a következő tábor helyszínéről.

Mindenkinek, de leginkább a gyerekeknek kívánok kellemes további nyaralást és remélem a jövő évi viszontlátást !