Tisztelt Tagság !

A mai napon befejeződött a Safari Clubunk gyerektábora, melyet Gyöngyössolymos felett, a Mátra szivében, Lajosházán tartottunk meg . Az előzetesen bejelentkezett 19 gyermek és 17 felnőtt kísérő helyett, a múlt heti rendkívüli időjárásra hivatkozva 2 gyerek és szülei sajnálattal lemondták jövetelüket. A szombattól szerdáig tartó tábort – szerencsénkre – egy 15 percig tartó nyári zápor kivételével kitűnő időjárással ajándékozta meg az anyatermészet . Az érkezés napján mindenki felállította a sátrakat és a gyerekek boldogan vették „ birtokba” kuckóikat. Elhelyezésre kerültek a sportszerek, felállítottuk a tollas tenisz hálót, az íjász céltáblákat, a kispályás foci kapukat és a légpuska lövészet gyakorló pályáját. Este a hagyományos szalonna sütést tartottuk meg, majd 10 órakor mindenki behúzódott a sátrakba, a felnőttek a panzió szobáiba. Én ,mint a tábor vezetője , a gyerekekkel együtt  sátorban töltöttem mind a négy éjszakát.

Másnap, vasárnap reggel verőfényes napsütés köszöntötte a táborlakókat. Reggeli torna után reggeli, majd a gyerekek gyakorló lövészete volt légpuskával és gyermek íjakkal. Majd ezt követően kiosztásra kerültek a lepkehálók, és a kilyuggatott fedőkkel ellátott befőttes üvegek, azután párosával megkezdődött a lepkevadászati verseny.  A befogott lepkéket közösen bocsátottuk vissza a természetbe, meghatározásuk után. Ebédig a panzió medencéjében lubickoltak a gyerekek. Ebéd után gomba vadászatra indultunk, de egy órás böngészés után a rekkenő hőség miatt visszamentünk a panzióba , és a gyerekek boldogan fürödtek ,a kicsik meg szorgalmasan folytatták a lepke vadászatot, majd légpuska lövészeti gyakorlás , íjászat és foci következett vacsoráig. Vacsora után 10 óráig szabad foglalkozással fejeztük be a napot. Este eleredt az eső, de csak rövid nyári záport kapott a tábor.

Jó alvást követően, mindenki vidáman ébredt, a csodálatos verőfényes napra. Reggeli torna után , és az elfogyasztott reggelit követően bepakoltunk hátizsákjainkba. 10 órakor megjött a Lajosháza-i állomásra az általam megrendelt kisvasút , és ezzel utazva elértük a végállomást a Szalajka –i túristaháznál, ahol az Egererdő Zrt. erdésze Nagy Richárd  várta a csoportot. Az erdőgazdaság által kialakított erdei tanösvényen ,a kialakított stációknál kitűnő előadást hallhattunk a Mátra élővilágáról, a fafajokról, madarakról gombákról , az erdészeti tevékenységekről . Másfél óra múlva indult vissza a kisvasút a csoporttal Lajosházára. Az ebédet mindenki jó étvággyal fogyasztotta el. Ebéd után az anyukák részre íjász versenyt tartottunk, majd a kicsik gyakorolhattak, közben a nagyok légpuskával készültek a másnapi versenyre. A legkisebbek pedig élvezettel folytatták a lepkevadászatot. Este hét órakor három autóval, pár felnőttel leautóztunk Gyöngyösre , ahol meglátogattuk  a 100 éves Dubicz pincészetet . A pincészet kémia laborvezető nője tartott számunkra egy történelmi és borászati ismertető előadást, melyet borkóstoló követett. A gyerekek felügyeletét egy nagymama és egy édesanya vállalta magára. Este kilenc órára értünk vissza, majd a gyerekek lefektetése után a panzió teraszán a jelenlevő klubtagok és feleségeik jót beszélgettek.

Kedden reggel, talán a legszebb napra ébredtünk. Csodálatosan sütött a nap és gyorsan melegedett az idő. Az elmaradhatatlan reggeli torna után megtartottuk a húsz kérdésből álló szellemi vetélkedőt , amin a tábor apraja és nagyja ,szülőkkel és nagyszülőkkel együtt részt vett. A vetélkedőt a maximális 20 ponttal  :  Pataki Balázs, Dr.Tánczosné Sáfrány Ilona unokája, Milán,Szegedi András és Viczek Judit unokája, és Dr.Német Józsefék István kisfia teljesítette.

A rögtönzött öt kérdésre adott jó válaszok alapján a szellemi vetélkedő nyertese :

I. helyezett :  Balázs

II: helyezett :   Milán

III. helyezett :   István

Mindhárman értékes könyvjutalmat kaptak, és az összes gyerek egy szép természeti, vadászati kifestő könyvet, színes ceruza készlettel.

A versenyt újabb verseny követte, mégpedig az SCI légpuska lövészeti verseny az SCI kupákért. A benevezett 7 ifjú versenyző a hagyományos céltábla helyett egy korong alakú lengő, átforduló fémből készült célra lőtt. Minden találatot 1 ponttal, ha a cél átfordult 2 ponttal jutalmaztuk. A lövészverseny lebonyolítását Hámori Csaba klubtársunk végezte.

A verseny végeredménye :

I. helyezett : Gődér Soma 15 ponttal,

II. helyezett : Benedek Boldizsár 12 ponttal, szétlövésben 9 ponttal,

III. helyezett: Németh István 12 ponttal, szétlövésben 4 ponttal.

A kupák mellé Gyenge László a Nimród újság munkatársa által felajánlott vadász könyveket a többieket az általam felajánlott könyvekkel jutalmaztuk. A verseny nyertese Gyenge László barátjának a fia, a második helyezett Czikk László alapító tagunk unokája, a harmadik helyezett Dr.Németh József tagunk  5 ½ éves kisfia. Külön gratuláció mindegyik gyereknek. A jó eredmény annak köszönhető, hogy a három nap alatt több, mint 1.800 légpuska lőszert lőttek el.

Az ebédet követően , a rekkenő hőségben sok gyerek  a panzió medencéjében talált felfrissülést. Többek kérésére két autóval vargánya és róka gomba vadászatra indultunk, nem is kis eredménnyel. Két óra leforgása alatt , több, mint két kiló vargányát és róka gombát sikerült levadásznunk. A velünk tartó gyerekek sokat tanulhattak, a gombafonalakat és a gombák élőhelyét ismerhették meg. Visszatérésünk után megtartottuk az íjász versenyt. Két kategória versenyzett egymással, a legifjabbak és a nagy fiúk.

Versenyen kívül indult Briák Lacika ( 4 éves), Humer Gábor tagunk unokája, aki a táblát eltalálta, és külön díjként egy focilabdát kapott ajándékba, amit az elutazásig ki sem adott a kezéből .

A kicsik versenyét nyerte : Vince 53 körös találattal ( Hámori Csaba unokája ) ,második helyezett: Sűrű Erik Kevin 39 körrel ( Sűrű Krisztián új tagtársunk kisfia ) , harmadik helyezett : Gellért 18 körrel ( Fábián Árpád tagtársunk unokája )

A versenyt az általam felajánlott könyvekkel díjaztuk.

A nagy fiuk versenyét nyerte: Benedek Balázs 87 körös találattal, második lett: Gődér Soma 66 körös találattal, harmadik : Geiger Márton 56 körös találattal. A verseny győztese egy marok íjat, a többi helyezettel együtt értékes könyvjutalmat kapott.

Szerda reggel véget ért a tábor, és a sátrak lebontása után mindenki haza indult.

Köszönetet kell, hogy mondjak minden klubtársunknak, az elnökségnek,, a tábor megrendezéséhez nyújtott segítségéért, Lakatos Pál és Judit, valamint Dr.Halmágyi Takács István Elnökünk látogatásainak.

Szeretettel kívánok a gyerekeknek további gondtalan nyaralást és további örömöket: